CREZUL

gavriil-stiharul

 

 

 

 

1. Cred întru Unul Dumnezeu, Tatăl Atotţiitorul, Făcătorul cerului şi al pământului, văzutelor tuturor şi nevăzutelor.


2. Şi întru unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul Născut, Care din Tatăl S-a născut mai înainte de toţi vecii: Lumină din lumină, Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, născut, nu făcut, Cel ce este de o fiinţă cu Tatăl, prin Care toate sau făcut.
3. Care pentru noi oamenii şi pentru a noastră mântuire S-a pogorât din ceruri şi S-a întrupat de la Duhul Sfânt şi din Maria Fecioara şi S-a făcut om.
4. Şi S-a răstignit pentru noi în zilele lui Ponţiu Pilat şi a pătimit şi S-a îngropat.
5. Şi a înviat a treia zi, după Scripturi.
6. Şi S-a înălţat la ceruri şi şade de-a dreapta Tatălui.
7. Şi iarăși va să vină cu slavă, să judece viii si morţii a Căruia împărăție nu va avea sfârşit.
8. Şi întru Duhul Sfânt, Domnul de viaţă făcătorul, Care din Tatăl purcede, Cel ce împreună cu Tatăl şi cu Fiul este închinat şi mărit, Care a grăit prin prooroci.
9. Şi întru una, sfântă, sobornicească şi apostolească Biserică.
10. Mărturisesc un Botez, întru iertarea păcatelor.
11. Aştept învierea morţilor.
12. Şi viaţa veacului, ce va să fie. Amin.

Acesta este textul fundamental al lucrătorului dreptmăritor creştin, este icoana noastră de cuvinte,  zugravită solemn cu slove.  Este harta care nu te lasă, pământeanule drumeţ, sa te ratăceşti în bezna acestei lumi, să te abaţi pe căi lăturalnice spre hăţişul pădurilor stufoase. Este harta pe care trebuie să o porţi mereu cu tine pentru a şti  la ce răspântie te afli. Daca poţi s-o citeşti corect, vei ţine drumul drept spre ţinta călatoriei tale.

De când acest text fundamental a fost dăruit oamenilor de către Sfinţii Părinţi, la întâiul sinod ecumenic de la Niceea, din anul 325,  şi la cel de-al doilea sinod ecumenic de la Constantinopol, din anul 381, am învăţat  să privim altfel cerul, să privim în fântâna sufletului stelele  şi să avem ochii veşnic aţintiţi spre Steaua Polară a Ortodoxiei, care este Iisus Hristos. Căci, fără aceasta, orice hartă este inutilă.

Are 12 articole de credinţă.  Să alegem pentru fiecare lună a anului un articol şi să-l cercetăm  zilnic .

Acum, la inceput de an, în luna Gerar, avem prilejul să începem acest  exerciţiu duhovnicesc, să începem o călătorie ascetică  pe care să nu o  încheiem niciodată. Doar pe 31 decembrie să facem un popas pentru anul viitor.  La muţi ani!

3 gânduri despre “CREZUL

  1. Buna seara Numele meu este Velichea Bianca ,am 16 ani si 7 luni si vreau sa va prezint un scurt fragment din viata mea relativa si trista in acelasi timp a copiilariei mele… ”Oare boala ma adus in situatia asta ? asa dificila ? Boala pe zi ce trece imi aduce numai suferinta,… find un copil mi-ar placea sa fiu ca cei de varsta cu mine .Dar pentru mine totul e foarte greu nimic nu mai este ca in trecut .Parca trece o vesnicie pana cand adorm dar totusi am invatat ca in profida boli mele pot face si lucruri obisnuite pe care le face un copil sanatos .Ma straduiesc sa fac tot ce imi sta in putinta dar trebuie sa imi recunosc limitele de bun simt .Nu am sa las boala sa imi dirijeze viata niciodata cu toate ca mai sunt zile in care nu ma pot ridica din pat si merg in genunchi …..Tatal meu mi-a promis de la inceput ca cel mai mare privilegiu pe care il, poate avea este sa aibe grija de familia mea . Gandul ca sunt bolnava ma macina foarte mult dar nu pot renunta sa ma gandesc si la cei din jurul meu .o inima vesela si putin ajutata poate creea o viata frumoasa chiar daca sunt mult prea mult diferita ,stiind ca viitorul imi va rezerva un scaun cu rotiile dar ma gandesc ca IISUS fiul Domnului a fost badjocorit si batut in cuie ….nu a ramas asa s-a rugat la Dumnezeu si eu voi face la fel concentrandu-ma la un viitor fericit ajutata de ceilalti din jurul meu” … si aici incerc sa inchei ”mica poveste” a vieti mele desi adevarata poveste este mult mai lunga si grea dar asta nu ma impiedica sa arat cine sunt cu adevarat ………www.savebianca.ro

Lasă un răspuns

