Copiii nefericitei secte


de Gavriil Stiharul

“Si eu, eu sunt copilul nefericitei secte/ Cuprins de-adânca sete a formelor perfecte” (Mihai Eminescu, Icoana şi privaz)
“Frăţia formelor perfecte” este fără doar şi poate o entitate care aşteaptă să capete conştiinţă. Ar fi măgulitor să se spună ca am întemeiat-o eu, dar autorul ei este Mihai Eminescu. Fără îndoială, este o “nefericită sectă”, aşa cum bine a definit-o întemeietorul ei, dacă ar fi să luăm conceptul de sectă în sensul comun, acela de grup de persoane care susțin un ideal, o cauză, o doctrină, dar noi am numi-o mai degrabă o “nobilă sectă”. O sectă care îţi dă aripi de înger pentru a te avânta spre zările nebănuite ale perfecţiunii eminesciene.
Un flaut va murmura dulce şi melancolic un neîntrerupt poem, ca o chemare, in timp ce noi vom păşi în templul “Formelor perfecte”, locaşul Marilor Rituri Estetice, de unde, negreşit vom ajunge la stare de poezie pură, tărâmul de dincolo de limitări.

Lasă un răspuns

